musklerParforholdet er en bevægelse i livet, en sambevægelse som helst skulle være i kærlighed.
Her er et lille træningsprogram til parforholdet.

10 træningsøvelser til kærligheds musklerne.

  • Kærlighed er at give, du skal blot huske at være inkluderet i kærlighedshandlingerne. Alt for ofte kommer mange til at ofre sig selv i “Den gode givers” sag. Giv lidt mere end du modtager.
  • Kærlighed handler om følelserne, hvordan har du det? hvordan har din partner det? Får I talt om Jeres følelser og hvordan I har det I Jeres forhold?
  • Opmærksomhed på egne behov og din partners behov. Glem ikke behovet for fornyelse og forandring. Det er muligt at stegt flæsk med persillesovs smager himmelsk, men hver dag, så bliver det en pine.
  • Dialog. Få vendt verden omkring Jer, og Jeres egen lille verden, gennem dialog, i en fordeling der hedder, 1/4 det vi ikke kender til og gerne vil lære mere om, 1/4 praktiske gøremål herunder økonomi, 1/4 om børn og børneopdragelse, 1/4 om parforholdet og de to parter.
  • Udforsk hinanden og udfordre hinanden i både at dyrke lighederne og forskellighederne. Gå på opdagelse af uopdyrkede sider, værdsæt det nye og forskellighederne og glem ikke at finde de samme værdier at stå på.
  • Udlad at vurdere, kritisere, bebrejde, hæve dig selv eller nedgøre din partner.
  • Tilgivelse og rummelighed er store kærligheds anatomiske muskler som altid skal have fokus. Tænk blot på det ikke at tilgive, hvis ikke du tilgiver, betyder det vel at du slæber rundt på gammelt nag, sure bebrejdelser. Det er ren gift for kærligheden.
  • Alt er læreprocesser, der findes ikke endelige mål i kærlighed. Det er rejsen og ikke endestationen der skal have fokus.
  • Taknemmelighed er ligeledes en muskel der skal trænes hårdt, lad om nødvendigt døden være din underviser. husk dine tab, og de knubs du har fået på din vej.
  • Gå efter ærligheden, lad tingene være sande, åbne og ærlige. Vær nysgerrig i dine bestræbelser på at være ærlig.